Utrwalamy: 31 pytań do rozmowy o spotkaniach Copy

Czy chcesz swobodnie rozmawiać na temat spotkań, które odbywasz w pracy? A może chcesz jeszcze nie zapomnieć potrzebnych do tego wyrażeń po angielsku?

Jeśli tak, to jest to idealny moment na lekcję konwersacyjną z nauczycielem! Dzięki niej utrwalisz poznane dotąd słownictwo i nauczysz się swobodnie rozmawiać na temat spotkań.

Jeśli razem z kursem zamówiłeś(aś) zajęcia z nauczycielem, umów się teraz na lekcję. Tutaj znajdziesz instrukcję jak to zrobić. Nie pamiętasz, czy masz wykupione zajęcia? Sprawdź na Twoim koncie w zamówieniach (otwiera nowe okno).

Jeśli nie zamówiłeś(aś) wcześniej lekcji, ale chcesz mieć pewność, że mówienie po angielsku nie okaże się dla Ciebie zbyt trudne lub stresujące – to zamów tutaj zajęcia konwersacyjne!

Następnie przejdź do powtórki słownictwa z tej lekcji lub zacznij nowy materiał. Pytania z zakładki “Materials” przegadasz z nauczycielem.


Wolisz samodzielnie ćwiczyć rozmawianie? Nie ma sprawy. U góry w zakładce “Materials” znajdziesz listę z 31. pytaniami. W każdym pytaniu jest pogrubione wyrażenie, którego nauczyłeś(aś) się w tym kursie.

Jak użyć tej listy? Znajdź kogoś znajomego kto dobrze zna angielski i porozmawiajcie na temat spotkań, zadając sobie na przemian pytania z tej listy. Podczas odpowiedzi starajcie się jak najczęściej używać pogrubionych wyrażeń, by jak najlepiej je zapamiętać.

Możesz też sam(a) zadać sobie te pytania i spróbować na nie odpowiedzieć. To nie jest tak skuteczne jak rozmawianie z kimś innym, bo nikt Ci nie podpowie jak coś powiedzieć ani nie dopyta się o szczegóły, zmuszając Cię do sprawdzenia czy starczy Ci angielskiego żeby odpowiedzieć. Ale jak nie ma z kim, to też można 🙂 !

Przejdź do zakładki “Materials” u góry i użyj pytań do rozmowy na temat spotkań.


Przegadane? To przejdź teraz do powtórki słownictwa z tej lekcji lub zacznij nowy materiał.

Twoja lista pytań:

 

 

    1. What can happen if a minute-taker has a problem with his or her hearing?
    2. What personality traits should a chairperson have?
    3. If somebody wanders off the subject, how can you make them return to the subject?

 

    1. How do you feel if your opinion is not taken into account?
    2. Do you cover a lot of ground during your team or project meetings? Why?
    3. Do you postpone meetings if you are feeling bad?

 

    1. Why is it important to stick to a timetable or an agenda during a meeting?
    2. If you start feeling bad before a meeting, can you cancel it? Why?
    3. Do you ever lose your temper at meetings? Why?

 

    1. If there is not enough progress with the action points, should the person responsible be punished for it or helped with the work?
    2. Could you run a meeting?

 

    1. What is the best for setting up a meeting: telephone or email? Why?
    2. Who attends an annual general meeting? Have you ever participated in such a meeting? If no, would you like to?
    3. Do you have a friend who always puts back meetings? Is it annoying for you?

 

    1. If you have a difference of opinion with your boss, do you tell him or her what your opinion is or do you remain silent? Why?
    2. Are you a good timekeeper? Justify your answer.
    3. What do you think if you go to a meeting and you find out that you are the only person to whom the agenda hasn’t been circulated?

 

    1. Imagine there was a meeting at your work at which the managers decided to give a pay rise to some of your colleagues but not to you. You wanted to know the reasons but nobody remembers the meeting well and there are no accurate records. What would you think of it?
    2. Is it helpful to have a diary (BrE) or agenda (AmE)? Why?
    3. Do you note down any information at the meetings? Why?

 

    1. Do you think that the secretary who fixes board meetings is an influential person in your organization? Why?
    2. Have you ever attended a meeting in a venue that wasn’t suitable for it? If no, think of some characteristics that would make a venue unsuitable for a business meeting.
    3. Imagine that you were on holiday and after it you had to attend your department meeting. You were called from work and they informed you that they had brought forward this meeting. Would you return early from your holiday to attend it?

 

    1. Have you ever attended a meeting at which conclusions haven’t been reached? What was the reason? If no, think about some reasons for not reaching conclusions at a meeting.
    2. If there are matters arising on the agenda of a meeting, what does it mean? Does it happen that there are matters arising at your meeting? If yes, could you give some examples?
    3. Would you be comfortable with taking the minutes of a meeting? Why?

 

    1. If you should book a venue for a meeting that happens in 5 months, how soon will you do it? Do you think it is soon enough? What can happen if you wait too much to book the venue?
    2. Have you ever arranged a meeting for a group of people? If yes, was it difficult? If no, what might be difficult?

 

  1. If you still want to add something but the chairperson says the meeting should move on to the next point, what do you do?
  2. Is it important to avoid digressions at a work meeting? Why? Do you think the same when these digressions are jokes?
  3. In what situation an extraordinary general meeting can be called?


Przegadane? To przejdź teraz do powtórki słownictwa z tej lekcji lub zacznij nowy materiał.

Scroll to Top