Angielski dla sprzedawców

Strona główna » Angielski biznesowy dla firm » Angielski dla sprzedawców

“Sprzedaj mi ten długopis” (Sell me this pen) to słynna scena z filmu Wilk z Wall Street (Wolf of Wall Street). Scenę tą, a zarazem trend, który tkwi w tym wyzwaniu zna niemalże każdy sprzedawca, to odpowiedni komunikat, który tworzy popyt (demand), aby zaspokoić podaż (supply). Bez znaczenia czy sprzedajesz produkty online, obsługujesz klientów międzynarodowych, czy planujesz ekspansję na rynki zagraniczne – angielski w sprzedaży otwiera nowe drzwi i tworzy nieograniczone możliwości.

Znajomość języka angielskiego w sprzedaży już od dawna jest jedną z podstawowych umiejętności handlowca. Nawet jeśli pracujemy na rodzimym rynku, coraz częściej zdarzają się klienci posługujący się językiem angielskim, których również należy obsłużyć. Nie wspominając już o pracy sprzedawcy w prowadzeniu rozmów międzynarodowych, gdzie angielski jest podstawową umiejętnością.

Jak angielski może przekształcić doświadczenia sprzedażowe? I jakie zwroty oraz umiejętności są kluczowe dla sprzedawców, którzy chcą skutecznie komunikować się w tym języku? Przejdźmy kolejno przez poszczególne zagadnienia, by lepiej zrozumieć rolę języka w skutecznej sprzedaży.

Komunikacja w rozmowie po angielsku

Skuteczna komunikacja jest fundamentem każdej udanej transakcji. Skuteczna – oznacza opanowanie branżowych zwrotów i wyrażeń, które pozwalają na płynne zarządzanie całym procesem sprzedaży. Stosowanie typowych zwrotów oraz wyrażeń używanych w rozmowach sprzedażowych, a także zrozumienie kulturowych niuansów podnosi skuteczność sprzedaży.

W końcu to w trakcie pierwszej rozmowy jesteśmy w stanie zachęcić, lub zniechęcić potencjalnego kontrahenta do przejścia przez następne etapy procesu sprzedaży. Pozytywne wrażenia z rozmowy pomogą nam zbudować relację z drugą osobą, natomiast negatywne wprowadzą mnóstwo zamieszania i niedopowiedzeń. Klient chce jak najszybciej uzyskać konkretną odpowiedź i wsparcie, a nie słuchać jak po drugiej stronie ktoś próbuje dopiero skonstruować zdanie. Jakość rozmowy sprzedażowej po angielsku ma ogromny wpływ na dalsze etapy współpracy – należy o tym pamiętać i nieustannie podnosić swoje kompetencje z zakresu rozmów sprzedażowych po angielsku.

Zwroty sprzedażowe po angielsku

Rozmowa sprzedażowa po angielsku to prawdziwa sztuka, którą musi znać każda osoba zajmująca się sprzedażą. Oto krótka lista zwrotów, które powinien znać każdy, kto prowadzi rozmowy handlowe z wykorzystaniem języka angielskiego:

  • Can I help you find something specific? Czy mogę pomóc Ci znaleźć czegoś konkretnego?
  • Would you like to hear about our special offers? Czy chciałbyś/chciałabyś usłyszeć o naszych specjalnych ofertach?
  • This product comes with a one-year guarantee. Ten produkt jest objęty roczną gwarancją.
  • How many units would you like to order? Ile jednostek chciałbyś/chciałabyś zamówić?
  • We can offer a bulk purchase discount. Możemy zaoferować zniżkę przy zakupie hurtowym.

Umiejętne wplatanie pytań i sugestii opisanych powyżej definiuje, czy mamy do czynienia z osobą początkującą, czy z doświadczonym specjalistą. Nie możemy przypadkowo wtrącić do rozmowy pytania, czy rozmówca chce posłuchać o ofertach specjalnych, albo jaką gwarancją jest objęty produkt. Każde z zagadnień potrzebuje odpowiedniego prowadzenia rozmowy, którego należy się nauczyć przed rozpoczęciem pracy. Dobra wiadomość jest taka, że każdy może się tego nauczyć, niestety wymaga to czasu i włożenia wysiłku w naukę.

Angielski w biznesie: umiejętność sprzedaży

W kontekście biznesowym, angielski to klucz do międzynarodowej sprzedaży i negocjacji. Zrozumienie specyfiki języka biznesu, w tym terminologii branżowej i zwrotów negocjacyjnych, pozwala na prowadzenie rozmów na wysokim poziomie, co jest szczególnie ważne podczas pracy z klientami korporacyjnymi, gdzie oczekiwany jest wysoki standard komunikacji.

Prośby o powtórzenie niezrozumiałych stwierdzeń, lub prośby o wyjaśnienie omawianych zagadnień w bardziej przystępnej formie mogą negatywnie wpływać na jakość prowadzonej rozmowy. Rozpraszanie uwagi, przedłużanie spotkań i poczucie braku zrozumienia mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych kontrahentów do kontynuowania współpracy.

Skuteczne rozmowy sprzedażowe po angielsku

Podczas rozmów sprzedażowych ważne jest, aby nie tylko prezentować produkt, ale również słuchać i odpowiadać na potrzeby klienta. Używanie zwrotów typu:

  • What features are you looking for? Jakich funkcji szukasz?
  • Is there a specific problem you’re trying to solve? Czy jest konkretny problem, który próbujesz rozwiązać?

Może to pomóc w lepszym zrozumieniu oczekiwań klienta i dopasowaniu oferty do jego potrzeb. Zrozumienie tego, co klient oczekuje jest jednym z ważniejszych elementów prowadzenia rozmów sprzedażowych.

Klienci, którzy mają problem, nie zawsze muszą być specjalistami, którzy doskonale wiedzą czego oczekują i jakie rozwiązanie będzie dla nich najbardziej odpowiednie. Właśnie dlatego szukają wsparcia i rozmowy z konsultantem do spraw sprzedaży. To jak zostaną zrozumiani i poprowadzeni będzie miało istotny wpływ na decyzję ostateczną, czy transakcja dojdzie do skutku, czy też dalej będą kontynuować swoje poszukiwania. Dlatego bogate słownictwo i umiejętność prowadzenia konwersacji w języku angielskim jest cenną umiejętnością sprzedawców.

Sprzedaż po angielsku zwroty

Oto jeszcze kilka praktycznych zwrotów, które mogą pomóc lepiej dotrzeć do potencjalnych klientów w języku angielskim:

  • Would you prefer this model in another colour? Czy wolałbyś/wolałabyś ten model w innym kolorze?
  • This is our best-selling product. To jest nasz najlepiej sprzedający się produkt.
  • Can I arrange a demo for you? Czy mogę zorganizować dla Ciebie pokaz?
  • Are you looking for something within a specific budget? Czy szukasz czegoś w konkretnym budżecie?
  • Let me know if you have any questions. Daj mi znać, jeśli masz jakieś pytania.

Warto pamiętać, że te zwroty są przydatną częścią rozmowy, ale jej nie zastąpią. Mogą być wykorzystane w konkretnych sytuacjach i tym samym wspomagać całą konwersację dając poczucie lepszego zrozumienia klienta.

Podsumowanie

Sprzedaż w języku angielskim jest jedną z branż, w której bardzo dobra znajomość angielskiego jest jednym z podstawowych narzędzi pracy. Wysokie umiejętności w zakresie dialogu sprzedażowego po angielsku będzie niewątpliwym atutem, który pozwoli odpowiadać na potrzeby klientów, a braki językowe mogą mieć istotny wpływ na przebieg rozmów i decyzje zakupowe. Dlatego warto doskonalić swoje umiejętności, rozszerzać zakres słownictwa i zwrotów.

Scroll to Top